Thursday, October 12, 2017

ကြင္းလယ္မွာလူျပည့္ေနသည္

               ကြင္းလယ္မွာလူျပည့္ေနသည္
       ေဘာလံုးတစ္သင္းတြင္ကြင္းလယ္ကစားသမားမ်ားအလြန္မ်ားေနလ်င္လိုရင္းဦးတည္ခ်က္ျဖစ္ေသာဂိုးရဖို႔ရန္မွာအလြန္ခက္ခဲပါလိမ့္မည္။ကြင္းလယ္ကစားသမားမ်ားသည္ေနာက္တန္းႏွင့္ေ႐ွ႕တန္းကိုထိမ္းညိွေပးေသာကစားသမားမ်ားသာျဖစ္သည္။ကြင္းလယ္ကစားသမားမ်ားသည္အားနည္းေသာေနာက္တန္းသို႔ဆင္းကူႏိုင္ေသာ္လည္းေ႐ွ႕တန္းသို႔တက္ကာဂိုး႐ွဴးဖို႔ရန္မွာခက္ခဲလွသည္။ေ႐ွ႕တန္းတိုက္စစ္သမားမ်ားသည္လိမၼာပါးနပ္စြာျဖင့္တစ္ဖက္ဂိုးသမား၏အရိပ္အေယာင္ကိုၾကည့္ၿပီးမွန္ကန္တိက်စြာကန္သြင္းရသည္။ေနာက္တန္းႏွင့္အလယ္တန္းမ်ားကဲ့သို႔ေဘာလံုးကိုတစ္ေယာက္နင့္တစ္ေယာက္ခ်ိတ္ဆက္စကားေပးရံုျဖင့္မရ။တိက်ေသသပ္ေသာဂိုးအျဖစ္ေျပာင္းလဲရန္လိုအပ္သည္။
       ပညာေရးဂ႑တြင္မူလတန္း၊အလယ္တန္း၊အထက္တန္းဟူ၍အုပ္စုသံုးစုခြဲကာပညာသင္ၾကားေစပါသည္။မူလတန္းအဆင့္သည္အေျခခံက်ေသာအဆင့္ျဖစ္သည္။တနည္းအားျဖင့္ေဘာလံုးအသင္း၏ေနာက္တန္းကစားသမားမ်ားႏွင့္တူသည္။အမွားခံ၍မျဖစ္ေသာ၊အမွားလုပ္ခြင့္မ႐ွိေသာမူလအဆင့္ျဖစ္သည္။ဤအဆင့္တြင္တစ္ႀကိမ္မွားရံုျဖင့္ဂိုးေပးရႏိုင္သည္။အရံႈးႏွင့္ရင္ဆိုင္ရႏိုင္သည္။
       ေဘာလံုးအသင္းတြင္ကြင္းလယ္ကစားသမားမ်ားသည္ေဘာလံုးကိုပိုင္ဆိုင္မႈမ်ားမ်ားျဖင့္ထိမ္းကာမိမိအသင္းဂိုးရႏိုင္ရန္ကစားၾကရသည္။ထို႔အတူပညာေရးဂ႑မွအလယ္တန္းအဆင့္သည္လည္းတိုက္စစ္ျဖစ္ေသာအထက္တန္းအဆင့္သို႔ရည္ရြယ္လ်က္ပညာရည္ျမင့္မားေစရန္စြမ္းေဆာင္ေပးရသည္။အထူးသျဖင့္မူလတန္းမွသင္ယူလာေသာအေျခခံကိုယူကာအလယ္တန္းပညာကိုျပည့္ျပည့္ဝဝသင္ယူၾကရမည္။သို႔မွသာအထက္တန္းအဆင့္တြင္လြယ္လင့္တကူေအာင္ပြဲဝင္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။အေျခခံပညာအထက္တန္းအဆင့္သည္ပညာသင္ကာလ၌အေရးႀကီးေသာအဆင့္ျဖစ္သည္။တနည္းအားျဖင့္အဆံုးသတ္ေသခ်ာရမည့္အပိုင္းျဖစ္သလိုတိုက္စစ္မွဴးမ်ား၏ေျခစြမ္းကိုျပရမည့္အပိုင္းလည္းျဖစ္သည္။ဘဝတစ္ခုကိုအႏိုင္ဂိုးအျဖစ္ေျပာင္းလဲႏိုင္သည့္အခ်ိန္လည္းျဖစ္သည္။
        ယခုတစ္ႏွစ္၊ႏွစ္ႏွစ္တြင္ပညာေရးဝန္းက်င္၌လိႈင္မ်ားမၿငိမ္မသက္ျဖစ္ၾကရသည္။ဘြဲ႔ရမ်ားကိုမူလတန္းျပဆရာ၊ဆရာမမ်ားအျဖစ္ဆြဲခန္႔ခန္႔ထားျခင္း၊ယင္းဆြဲခန္႔ဆရာ၊ဆရာမမ်ားကိုလုပ္သက္တစ္ႏွစ္၊ႏွစ္ႏွစ္ျဖင့္အလယ္တန္းျပအျဖစ္ရာထူးတိုးေပးျခင္းမ်ားကိုေတြ႔ျမင္ၾကရသည္။ပညာေရးေလာကအတြက္ဝမ္းသာစရာေကာင္းေသာလုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္သည္။
ပညာေရးစနစ္တစ္ခုကိုအျမန္ဆံုးအေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္လတ္တေလာအဆင္ေျပႏိုင္မည့္နည္းကိုသံုးေသာအခါအပ္ခ်ေလာင္းဆရာျဖစ္ေစဟူေသာစနစ္ေပၚထြက္လာခဲ့သည္။ဆရာျဖစ္ၿပီးမွသင္တန္းမ်ားေပးၿပီးအရည္အေသြးျပည့္ဝေစသည့္နည္းျဖစ္သည္။ဤနည္းသည္လံုးဝအျပစ္ကင္းေသာနည္းေတာ့မဟုတ္ေခ်။ထို႔ျပင္မူလတန္းအဆင့္မွာပင္အရည္အေသြးကိုစမ္းသပ္ၾကည့္ရန္အခ်ိန္မရလိုက္ဘဲတစ္ဆင့္ရာထူးသို႔တိုးကာအလယ္တန္းသို႔တက္ၾကရျပန္သည္။ထိုအခါျပႆနာရပ္မ်ားကစီတန္း၍လာေလသည္။
       မူလတန္း၊မူလြန္ေက်ာင္းမ်ား၌မူလတန္းျပဆရာမ်ားရာထူးတိုးသြားေသာအခါမူလတန္းကိုအမွန္တကယ္တာဝန္ယူမည့္မူလတန္းျပဆရာမ်ားမ႐ွိသေလာက္ျဖစ္ၾကရသည္။မူလြန္ေက်ာင္းမ်ားႏွင့္လခြဲေက်ာင္းမ်ားတြင္အလယ္တန္းျပဆရာမ်ားႁပြတ္သိပ္သြားရျပန္သည္။အပ္ခ်ေလာင္းဆရာျဖစ္ေစစနစ္၏ဆိုးက်ိဳးမ်ားျဖစ္သည္။သို႔ေသာ္ႏိုင္ငံေတာ္၏ပညာေရးဂ႑လိုအပ္ခ်က္အရကယင္းသို႔သြားရမည့္အခ်ိန္လည္းျဖစ္ေနေသးသည္။
        အေျခခံပညာေရးတြင္မူလတန္း၊အလယ္တန္း၊အထက္တန္းစသည္ျဖင့္ဟန္ခ်က္ညီညီအလုပ္လုပ္မွသာလိုအပ္ေနေသာပညာေရးေမ်ွာ္မွန္းခ်က္ကိုေရာက္႐ွိပါလိမ့္မည္။အေျခခံအဆင့္ျဖစ္ေသာမူလတန္းတြင္ဟာကြက္႐ွိေနလ်င္မည္သို႔ရည္မွန္းခ်က္သို႔ေရာက္မည္နည္း။ထို႔အတူအလယ္တန္းတြင္လစ္ဟာသြားလ်င္လည္းမည္သို႔မွလိုရာပန္းတိုင္သို႔ေရာက္လိမ့္မည္မဟုတ္ေခ်။ေဘာလံုးအသင္းတစ္သင္းမွာကဲ့သို႔ေနာက္တန္းႏွင့္အလယ္တန္းဟန္ခ်က္ညီညိီႏွင့္အေပးအယူမ်ွတရန္လိုအပ္သည္။ေနာက္တန္းခံစစ္မ႐ွိဘဲအလယ္တန္းတြင္ကစားသမားမ်ားေနရံုႏွင့္မည္သို႔မွတစ္ဖက္အသင္းကိုအႏိုင္ယူႏိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္။
      တိုက္စစ္ျဖစ္ေသာအထက္တန္းတြင္္ျပႆနာမ်ားက႐ွိေနျပန္သည္။လခြဲေက်ာင္းမ်ားကိုအလယ္တန္းေက်ာင္းအျဖစ္တိုးျမႇင့္ျခင္း၊အလယ္တန္းေက်ာင္းမ်ားကိုထခြဲေက်ာင္းမ်ားအျဖစ္တိုးျမႇင့္လိုက္ျခင္းမ်ားသည္အလြန္ဝမ္းသာစရာေကာင္းေသာ္လည္းအထက္တန္းျပမ်ားအလြန္နည္းပါးေနသည္ကစိတ္မခ်မ္းေျမ့စရာတစ္ခုျဖစ္ေနသည္။ဤအဆင့္တြင္အပ္ခ်ေလာင္းဆရာျဖစ္ေစစနစ္မ႐ွိေခ်။တကၠသိုလ္ဝင္တန္းေအာင္ျမင္စဥ္ကပညာေရးတကၠသိုလ္သို႔အမွတ္မီသူမ်ားႏွင့္စာျပသက္ငါးႏွစ္ျပည့္ၿပီးဝင္ခြင့္ေအာင္ျမင္ေသာအလယ္တန္းျပဆရာမ်ားသာပညာေရးတကၠသိုလ္သို႔တက္ေရာက္ၾကရသည္။ထိုမွသာအထက္တန္းျပျဖစ္ၾကရသည္။
      အလယ္တန္းျပမ်ားသည္အထက္တန္းျပျဖစ္ရန္ပညာေရးတကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ေျဖဆိုၾကရသည္။ေျဖဆိုရာ၌လည္းအနည္းဆံုးစာျပသက္ငါးႏွစ္႐ွိမွေျဖဆိုခြင့္ရၾကသည္။သို႔ေသာ္ရာခိုင္ႏႈန္းအခ်ိဳးက်နည္းပါးေသာေၾကာင့္ပညာေရးတကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ရေသာအလယ္တန္းျပဦးရည္မွာအလြန္နည္းပါးသည္။ဆြဲခန္႔မူျပမွတက္လာေသာအလယ္တန္းျပဦးရည္မ်ားလာေသာ္လည္းပညာတကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္မွာအလယ္တန္းျပမ်ားအတြက္ခက္ခဲေနေသးသည္။အဓိအားျဖင့္အခ်ိဳးက်စနစ္ျဖင့္ေခၚယူျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ဤသို႔ျဖင့္ပညာေရးဂ႑တြင္အလယ္တန္းျပမ်ားမ်ားျပားလာရသည္။မေကာင္းဟုမဆိုသာေသာ္လည္းအားနည္းခ်က္မ်ားျဖစ္ေပၚလာသည္။မူလြန္ေက်ာင္း၊လခြဲေက်ာင္းမ်ားတြင္အလယ္တန္းျပမ်ားလိုသည္ထက္ပိုေနၾကသည္။အထူးသျဖင့္ၿမိဳ႕ေပၚမူလြန္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ပို၍မ်ားသည္။
       အမွန္ဆိုရလ်င္ပညာေရးဟူသည္အတန္းပညာသက္သက္ကိုဆိုလိုျခင္းမဟုတ္။သို႔ေသာ္ျမန္မာ့ပညာေရးသည္အတန္းပညာေရးတြင္သာလံုးလံုးမူတည္ေနေသးသည္။ထို႔ေၾကာင့္ေက်ာင္းသား၊မိဘ၊ဆရာမ်ားအနည္ျဖင့္အတန္းပညာေရးကိုသာအေလးထားေနၾကရသည္။အတန္းပညာေရးတြင္လည္းတိုက္စစ္ျဖစ္ေသာအထက္တန္းအဆင့္ကိုသာပို၍အေလးထားၾကသည္။တကၠသိုလ္ဝင္တန္းတြင္ဂုဏ္ထူးမ်ားမ်ား၊အမွတ္မ်ားမ်ားျဖင့္ေအာင္ျမင္ေရးကိုသာအားထားၾကသည္။တစ္ဖက္ကလည္းအထက္တန္းျပဆရာဦးရည္မွာေက်ာင္းသားဦးရည္ႏွင့္အခ်ိဳးမညီႏိုင္ေသးေခ်။ထို႔ျပင္အလယ္တန္းျပမ်ားကိုအထက္ျပမ်ားအျဖစ္ခန္႔ထားႏိုင္မည့္ပညာေရးတကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္မွာလည္းအခ်ိဳးက်စနစ္ေၾကာင့္ဝင္ခြင့္ရဦးရည္အလြန္နည္းပါးေနေသးသည္။
     ေဘာလံုးတစ္သင္းတြင္ကြင္းလယ္ကစားသမားမ်ားမ်ားရံုျဖင့္လိုရင္းဦးတည္ခ်က္ျဖစ္ေသာဂိုးရဖို႔ရန္အလြန္ခက္ခဲပါသည္။ကြင္းလယ္ကစားမ်ားသည္ေနာက္တန္းႏွင့္ေ႐ွ႕တန္းတိုက္စစ္ကိုအေထာက္အပံ့ေပးေသာသူမ်ားသာျဖစ္သည္။အားနည္းေသာေနာက္တန္းကိုဝင္ကူႏိုင္ေသာ္လည္းေ႐ွ႕တန္းကိုဝင္ေရာက္ကူညီရန္ခက္ခဲလွသည္။ထို့ေျကာင့္တိုက္စစ္သမားမ်ားကိုေမြးထုတ္ေပးရန္လိုအပ္ေနသည္။ပညာေရးတြင္လည္းအတန္းျပမ်ားမ်ားျပားစြာ႐ွိေနေသာ္လည္းအထက္တန္းျပမ်ားအလြန္လိုအပ္လ်က္႐ွိရာအလယ္တန္းျပမ်ားကိုပညာေရးတကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္အခ်ိဳးက်စနစ္ကိုစဥ္းစားလိုအပ္လာသည္။သို႔မဟုတ္ပါကကြင္းလယ္မွာလူျပည့္ေနၿပီးေနာက္တန္းႏွင့္ေ႐ွ႕တန္းတြင္အားနည္းေနမည္သာျဖစ္ပါေၾကာင္း......။            ။
                             နီဝန္းသစ္

No comments:

Post a Comment