ပညာေရးဟုဆိုသည္ႏွင့္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၏ အေရးႀကီး ေသာမဏၭိဳင္တစ္ခုျဖစ္သည္ကို မည္သူမွ်ျငင္း၍ရမည္ မဟုတ္ပါ။ ပညာျဖင့္သာႏိုင္ငံကိုတည္ေဆာက္ ၾကရပါသည္။
ပညာေရးစနစ္ဆိုသည္မွာလည္းပညာေရး လုပ္ငန္းႀကီး တစ္ခုလံုးကို လည္ပတ္ေစေသာ ေရစီးေၾကာင္း တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ပညာေရးအင္ဂ်င္ မ်ားျဖစ္ေသာ ဆရာ၊ဆရာမမ်ားက ကုန္ၾကမ္း ဆိုေသာေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားကို ကုန္ေခ်ာ အျဖစ္ တနည္းအားျဖင့္ တန္ဖိုး႐ွိေသာ လူသားမ်ား အျဖစ္ပညာေရးဂဏၭမွ ပံုေဖာ္ၾကရသည္။
ေ႐ွးယခင္ေခတ္မ်ားက ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးစနစ္တစ္ခုတည္းကိုသာ အားထားခဲ့ၾကရ သည္။၄င္းပညာေရးစနစ္သည္ TCAဟုေခၚေသာ ဆရာဗဟိုျပဳစနစ္ဟု သံုးသပ္ၾကသည္။ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားအား ေတြးေတာ စဥ္းစားႏိုင္ေသာဉာဏ္
(thinking)ကို ပိတ္ပင္ရာေရာက္သည္ဟု တနည္းအား ျဖင့္ မေကာင္းဟု ဆိုၿပီး (CCA)/(CFS)စနစ္ကို ပံုေဖာ္လာပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပညာေရးစနစ္ေကာင္း တစ္ခုက္ို ပံုေဖာ္လာခဲ့သည္မွာ ကြၽန္ႈပ္တို႔တစ္သက္ ႐ွိပါၿပီ။ ယင္းႏွင့္အတူ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားလည္း အေရအတြက္မ်ားလာပါသည္။ေက်းရြာတိုင္းနီးနီးတြင္ မူလတန္း/မူလြန္/လ-ခြဲ ေက်ာင္းမ်ား႐ွိလာပါၿပီ။
ယခုေနာက္ပိုင္းဖြင့္ေသာ မူလြန္ေက်ာင္းမ်ား တြင္ ၅-တန္း၊၆-တန္းအထိ သင္ၾကားႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ား အတြက္မိမိရပ္ရြာတြင္ ပညာဆက္လက္သင္ၾကားရျခင္းသည္ အခြင့္ေကာင္းတစ္ခုပင္ျဖစ္ပါသည္။သို႔ေသာ္ ၅-တန္း၊၆-တန္း ၿပီးပါက ပညာေရးဆံုးခန္းတိုင္ၿပီေလာ။
၅၊၆-တန္းၿပီးေသာ္ ၇၊၈၊၉၊၁၀အတန္းမ်ား သင္ၾကားရန္ နီးစပ္ရာရပ္ရြာ သို႔မဟုတ္ ၿမိဳ႕သို႔တက္ ၿပီးသင္ၾကားရပါသည္။ထိုအခါ သြားေရးလာေရး ျပႆနာ ႐ွိလာခဲ့ပါၿပီ။
မူလြန္ေက်ာင္းမ်ားမ႐ွိေသးခင္ကာလက မူလတန္းၿပီးလ်ွင္ ၿမိဳ႕သို႔သြားၿပီးေက်ာင္းတက္ခဲ့ ၾကရသည္။မိဘမ်ားကလည္း မိမိ၏သားသမီး မ်ားက္ို ၿမိဳ႕ကအိမ္တစ္အိမ္တြင္ ေနစရိတ္ စားစရိတ္ေပး၍ ေက်ာင္းထားေပးၾကရပါသည္။ ယေန႔အခ်ိန္အခါတြင္ မိမိတို႔၏ရြာ အနီးအနား၌လ-ခြဲ၊ ထခြဲမ်ား ႐ွိေနၿပီျဖစ္၍ ၿမိဳ႕သို႔သြားၿပီး ေက်ာင္းမထားၾကေတာ့ေပ။ မိမိအိမ္မွ ေန႔ခ်င္းျပန္ ေက်ာင္းတက္ရန္ ဖန္တီးၾကသည္။ မိဘ အေနျဖင့္လည္း မိမိ၏သားသမီးမ်ားကို မိမိ၏မ်က္စိ ေအာက္တြင္ ထားရ၍ စိတ္ေက်နပ္ၾကရသည္။ သို႔ေသာ္ သြားေရးလာေရး အခက္အခဲမ်ား ႐ွိလာ ပါသည္။
အထူးသျဖင့္ ကြၽႏႈ္ႈပ္တို႔ ရခိုင္ျပည္နယ္ဆိုလွ်င္ သြားေရး လာေရး ပိုမိုခက္ခဲသည္ကိုေတြ႔ရသည္။ ျမစ္ ေခ်ာင္းေပါမ်ားျခင္း ေတာင္ကုန္းေတာင္တန္းမ်ား႐ွိ ုျခင္းတို႔က အဓိကက်ပါသည္။ ျမစ္ ေခ်ာင္းမ်ားႏွင့္ နီးစပ္ေသာေဒသမ်ားတြင္ ေက်ာင္းတက္ ေက်ာင္းဆင္ အတြက္စက္ေလွမ်ားကို အားကိုးၾကရသည္။ ကုန္းပိုင္း ေဒသ႐ွိေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားမွာလည္း ကား သံုးဘီး ေထာ္လာဂ်ီ မ်ားကိုအားကိုးၾကရျပန္ သည္။အလြန္အႏၱရယ္မ်ားေသာ သြားလာေရးခရီး ျဖစ္ပါသည္။
ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ စိုးရိမ္ စရာေကာင္းလွပါသည္။ ၁၉.၈.၁၆ေန႔က ရခိုင္ျပည္ နယ္ ရေသ့ေတာင္ၿမိဳ႕နယ္မွ အ.ထ.က ေက်ာင္းသို႔ တက္ရန္လာေသာ စက္ေလွ နစ္ျမဳပ္ေသာ ျပႆနာ ကိုၾကည့္ပါ။ပုဏၰားကြၽန္း စက္ေလွနစ္ျမဳပ္မႈကိုၾကည့္ ပါ။အျခားသတင္းမတက္ေသာ ျပႆနာမ်ား မည္မ်ွ ႐ွိပါမည္နည္း။
ယခင္ကဆိုလ်ွင္ မူလတန္းေက်ာင္း တစ္ ေက်ာင္း၌ အလယ္တန္းတြဲဖက္ စနစ္႐ွိခဲ့ၾကပါသည္။
(ပညာတန္ေဆာင္ စာစီစာကုန္း၊ကဗ်ာ ၿပိဳင္ပြဲမ်ားမွာ ပင္လ်ွင္" မည္သည့္တြဲဖက္ေက်ာင္းမွမဆို ၿပိဳင္ပြဲဝင္ ႏိုင္ေၾကာင္း " ဟုမွတ္ခ်က္အနည္ျဖင့္ တြဲဖက္စနစ္ ကိုအသိအမွတ္ျပဳခဲ့ပါသည္။)တြဲဖက္စနစ္ဆိုသည္မွာ မူလတန္းေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း၌ မူလတန္းအျပင္ ၅-တန္းမွ ၈-တန္း အထိ အျပင္မွအေတြ႕အၾကံဳ႐ွိေသာ ဆရာ ဆရာမ မ်ားအားေခၚ၍ သင္ၾကား ေစေသာ စနစ္ျဖစ္ပါသည္။ ယင္း၅-တန္းမွ ၈-တန္းအထိ ေက်ာင္းသားမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ နယ္ေျမ အလက/အထက မ်ားတြင္ေက်ာင္းသားစာရင္းသြင္းရပါသည္။
ဤသို႔တြဲဖက္စနစ္ ႐ွိျခင္းေၾကာင့္ ေငြေရးအရ ၿမိဳ႕ေပၚ တြင္သြားေရာက္ ပညာမသင္ၾကားႏိုင္ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ တြဲဖက္ေက်ာင္း၌ သင္ၾကားခြင့္ ႐ၾကပါသည္။အလယ္တန္းအဆင့္ ၿပီးေျမာက္သည္ အထိပညာသင္ၾကားခြင့္ရၾကပါသည္။
ယခုအခါ တြဲဖက္စနစ္ ေပ်ာက္လုနီးပါး ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။မူလြန္၊ လခြဲ၊ထခြဲမ်ား ပြင့္လာျခင္း ေၾကာင့္ဟုဆိုႏိုင္ပါသည္။ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာ ေျပာင္းလဲမႈတစ္ခုပါ။သို႔ေသာ္ မူလြန္အဆင့္၌ ၅/၆ ေလာက္ကိုသာ သင္ၾကားခြင့္ရသည့္အတြက္ ၇၊၈ အတန္းမ်ားကို အျခားေက်ာင္းမ်ားသို႔သြား၍ သင္ရျပန္ ပါသည္။
က်ဴ႐ွင္မျပရ ဥပေဒ ေၾကာင့္လည္း တြဲဖက္ စနစ္ကိုရပ္ရြာမ်ားတြင္ အေကာင္အထည္မေဖာ္ ဝ့ံၾကေတာ့ေခ်။ ျပသမည့္ ဆရာ ဆရာမမ်ားမွာလည္း ေနာက္တြန႔္သြားၾကရသည္။
ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသား မ်ားေက်ာင္းတက္ရန္သြားေသာ စက္ေလွနစ္ျမဳပ္ ျခင္းမွာ ၂ ခါမကေတာ့ေပ။ ကုန္းလမ္းခရီးတြင္လည္း ေထာ္လာဂ်ီ သံုးဘီး ဘယ္ေလာက္ ေမွာက္ၿပီးပါသလဲ။ လူအေသအေပ်ာက္မ႐ွိ၍ သတင္းမတက္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
ေရေၾကာင္းခရီးအတြက္ အသက္ကယ္ အက်ၤီ ျဖင့္ရေသာ္လည္း ကုန္းလမ္းခရီးအတြက္မူ မည္သို႔ စဥ္းစားရမည္နည္း။
ျပႆနာတစ္ရပ္ကိုေျဖ႐ွင္းမည္ဆိုလ်ွင္ ေရာဂါ တစ္ခုကို အျမစ္ျပတ္ေပ်ာက္ကင္းေအာင္ ကုသသကဲ့ သို႔ ေျဖ႐ွင္းရန္လိုအပ္ပါသည္။ လတ္တေလာ သက္သာရံု ေနကာင္းရံုမ်ွျဖင့္ ကုသ၍မရေခ်။သို႔မ ဟုတ္ပါက မၾကာမီယင္းေရာဂါ ျပန္ေပၚလာပါလိမ့္ မည္။ ကြၽန္ႈပ္တို႔ ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္ ေရလမ္းခရီး၌ ေက်ာင္းတက္ေနရေသာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ မ်ာက္ို အသက္ကယ္အက်ၤီ ဝတ္ေပးေစကာမ်ွျဖင့္ ခရီးအခက္အခဲျပႆနာကို သက္သာရံုမ်ွ ကုသ ေပးေနၾကရသည္။
ပညာေရးအတြက္ ေက်းရြာတိုင္း ေက်းရြာ တိုင္းတြင္ အနည္းဆံုး လ-ခြဲ အဆင့္႐ွိသင့္ပါသည္။ ေက်ာင္းသားဦးေရ မ႐ွိဟုဆိုခ်င္ ဆိုႏိုင္ပါသည္။
တစ္ခါကသတင္းတစ္ပုဒ္ ဖတ္လိုက္ရပါသည္။ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံတြင္ျဖစ္သည္။ ေက်းရြာ တစ္ရြာႏွင့္ ဆက္သြယ္ထားေသာ မီးရထားလမ္းကို ယင္းရြာက ရြာသူရြာသားမ်ား ရထားမစီးၾကေတာ့၍ ပိတ္မည္ဟု အဆိုျပဳၾကပါသည္။ သို္ေသာ္ ယင္းရြာက ေက်ာင္းသူ တစ္ဦးမွာ ယင္းရထားလမ္းမွ ရထားျဖင့္ ေန႔တိုင္း ေက်ာင္းတက္ ေက်ာင္းျပန္ သြားေနသည္ကို ေတြ႔႐ွိရ ၍ ရထားႏွင့္ရထားလမ္းကို မပိတ္ျဖစ္လိုက္ပါ။(သတင္းမမွန္ဆိုပါေစဦးေတာ့။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုသည္ ယင္းသို႔ ျဖစ္ေနရမည္ ဟုယူဆပါသည္) ေက်ာင္းသူတစ္ဦး အတြက္သံုးစြဲလိုက္ေသာ ရထား လမ္းတစ္ခုျဖစ္သြားပါသည္။ ေလးစားအတုယူ စရာ လူ႔အဖြဲ႔ အစည္းတစ္ခု ဟုယူဆမိပါသည္။ ယင္းသည္ ပင္လ်ွင္ လူ႔အခြင့္ အေရး မဟုတ္ပါေလာ။
ကြၽန္ႈပ္တို႔ ေက်းရြာ မ်ားတြင္လည္းလ-ခြဲအဆင့္ ေက်ာင္းမ႐ွိသင့္ပါလား။ ေက်ာင္းသူ တစ္ေယာက္ တည္းမဟုတ္ပါ။ အနည္းဆံုး ၁၀ ဦးႏွင့္ အထက္ ႐ွိပါ လိမ့္မည္။ အရည္အတြက္ နည္းခ်င္နည္းပါလိမ့္မည္။ အရည္အခ်င္းနည္းခ်င္နည္းပါလိမ့္မည္။ သို္႔ေသာ္ သူတို႔သည္ ပညာသင္ၾကားခြင့္ အျပည့္အဝ ႐ွိၾကပါ သည္။
ေက်ာင္းသတစ္ေယာက္သည္အနည္းဆံုး အလယ္တန္းအဆင့္ကို မေၾကာင္းၾက မေတာင့္တ သင္ၾကားခြင့္႐ွိရပါမည္။ ထိုသို႔ သင္ၾကားခြင့္ရရန္ မည္သူတို႔၌ တာဝန္႐ွိပါသနည္း။
လက္႐ွိအစိုးရတြင္တာဝန္႐ွိပါသည္။ တာဝန္ ယူရပါမည္။ ေျဖ႐ွင္းရပါမည္။
ေဂါရာတစ္ခုကို လံုးဝေပ်ာက္ေအာင္ အေကာင္းဆံုး မကုသႏိုင္ေသးပါက ယခင္သံုးစြဲခဲ့ ေသာေဆးမ်ား ယခုသံုးစြဲေနေသာ ေဆးမ်ားကို စီစစ္ ရပါမည္။( ၁)ပုဂၢလိကေက်ာင္း၊ အစိုးရေက်ာင္း၊ တြဲဖက္စနစ္ မ်ားကိုျပန္လည္သံုးသပ္ရပါမည္။ (သို႔မဟုတ္ပါက)(၂)ေက်ာင္းတိုင္းနီးပါးကို လ-ခြဲ အဆင့္ထိ တိုးျမႇင့္သင့္ပါသည္။ (သို႔မဟုတ္ပါက) လမ္း၊ တံထား အဆင္ေျပေစရန္ စီစဥ္ေပးရပါမည္။ သို႔မွသာ ကြၽႏႈ္ႈပ္တို႔၏ အနာဂတ္ၾကယ္ပြင့္မ်ား၏ ဘဝ အနာဂတ္ လွပမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း အၾကံျပဳေရး သားလိုက္ပါသည္။
(နီဝန္းသစ္)
Wednesday, December 28, 2016
ေရာဂါႏွင့္ေဆး(ေဆာင္းပါး)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment