Wednesday, December 28, 2016

ေရာဂါႏွင့္ေဆး(ေဆာင္းပါး)

ပညာ​ေရးဟုဆိုသည္​ႏွင္​့ ႏိုင္​ငံတစ္​ႏိုင္​ငံ၏ အ​ေရးႀကီး ​ေသာမဏၭိဳင္​တစ္​ခုျဖစ္​သည္​ကို မည္​သူမွ်ျငင္​း၍ရမည္​ မဟုတ္​ပါ။ ပညာျဖင္​့သာႏိုင္​ငံကိုတည္​​ေဆာက္​ ၾကရပါသည္​။
       ပညာ​ေရးစနစ္​ဆိုသည္​မွာလည္​းပညာ​ေရး လုပ္​ငန္​းႀကီး တစ္​ခုလံုးကို လည္​ပတ္​​ေစ​ေသာ ​ေရစီး​ေၾကာင္​း တစ္​ခုျဖစ္​ပါသည္​။ပညာ​ေရးအင္​ဂ်င္​ မ်ားျဖစ္​​ေသာ ဆရာ၊​ဆရာမမ်ားက ကုန္​ၾကမ္​း ဆို​ေသာ​ေက်ာင္​းသူ​ေက်ာင္​းသားမ်ားကို ကုန္​​ေခ်ာ အျဖစ္​ တနည္​းအားျဖင္​့ တန္​ဖိုး႐ွိ​ေသာ လူသားမ်ား အျဖစ္​ပညာ​ေရးဂဏၭမွ ပံု​ေဖာ္​ၾကရသည္​။
        ​ေ႐ွးယခင္​​ေခတ္​မ်ားက ဘုန္​း​ေတာ္​ႀကီးသင္​ ပညာ​ေရးစနစ္​တစ္​ခုတည္​းကိုသာ အားထားခဲ့ၾကရ သည္​။၄င္​းပညာ​ေရးစနစ္​သည္​ TCAဟု​ေခၚ​ေသာ ဆရာဗဟိုျပဳ​စနစ္​ဟု သံုးသပ္​ၾကသည္​။ ​ေက်ာင္​းသူ ​ေက်ာင္​းသားအား ​ေတြး​ေတာ စဥ္​းစားႏိုင္​​ေသာဉာဏ္​
(thinking)ကို ပိတ္​ပင္​ရာ​ေရာက္​သည္​ဟု တနည္​းအား ျဖင္​့ မ​ေကာင္​းဟု ဆိုၿပီး (CCA)/(CFS)စနစ္​ကို ပံု​ေဖာ္​လာပါသည္​။
          ျမန္​မာႏိုင္​ငံတြင္​ ပညာ​ေရးစနစ္​​ေကာင္​း တစ္​ခုက္ို ပံု​ေဖာ္​လာခဲ့သည္​မွာ ကြၽ​န္​ႈပ္​တို႔တစ္​သက္​ ႐ွိပါၿပီ။ ယင္​းႏွင္​့အတူ ​အ​ေျခခံပညာ​ေက်ာင္​းမ်ားလည္​း အ​ေရအတြက္​မ်ားလာပါသည္​။​ေက်းရြာတိုင္းနီးနီးတြင္​ မူလတန္​း/မူလြန္​/လ-ခြဲ ​ေက်ာင္​းမ်ား႐ွိလာပါၿပီ။
          ယခု​ေနာက္​ပိုင္​းဖြင္​့​ေသာ မူလြန္​​ေက်ာင္​းမ်ား တြင္​ ၅-တန္​း၊၆-တန္​းအထိ သင္​ၾကားႏိုင္​ပါသည္​။ ​ေက်ာင္​းသူ​ေက်ာင္​းသားမ်ား အတြက္​မိမိရပ္​ရြာတြင္​ ပညာဆက္​လက္​သင္​ၾကားရျခင္​းသည္​  အခြင္​့​ေကာင္​းတစ္​ခုပင္​ျဖစ္​ပါသည္​။သို႔​ေသာ္​ ၅-တန္​း၊၆-တန္​း ၿပီးပါက ပညာ​ေရးဆံုးခန္​းတိုင္​ၿပီ​ေလာ။
           ၅၊၆-တန္​းၿပီး​ေသာ္​ ၇၊၈၊၉၊၁၀အတန္​းမ်ား သင္​ၾကားရန္​ နီးစပ္​ရာရပ္​ရြာ သို႔မဟုတ္​ ၿမိဳ႕သို႔တက္​ ၿပီးသင္​ၾကားရပါသည္​။ထိုအခါ သြား​ေရးလာ​ေရး ျပႆနာ ႐ွိလာခဲ့ပါၿပီ။
           မူလြန္​​ေက်ာင္​းမ်ားမ႐ွိ​ေသးခင္​ကာလက မူလတန္​းၿပီးလ်ွင္​ ၿမိဳ႕သို႔သြားၿပီး​ေက်ာင္​းတက္​ခဲ့ ၾကရသည္​။မိဘမ်ားကလည္​း မိမိ၏သားသမီး မ်ားက္ို ၿမိဳ႕ကအိမ္​တစ္​အိမ္​တြင္​ ​ေနစရိတ္​ စားစရိတ္​​ေပး၍ ​ေက်ာင္​းထား​ေပးၾကရပါသည္​။ ယ​ေန႔အခ်ိန္​အခါတြင္​ မိမိတို႔၏ရြာ အနီးအနား၌လ-ခြဲ၊ ထခြဲမ်ား ႐ွိ​ေနၿပီျဖစ္​၍ ၿမိဳ႕သို႔သြားၿပီး ​ေက်ာင္​းမထားၾက​ေတာ့​ေပ။ မိမိအိမ္​မွ ​ေန႔ခ်င္​းျပန္​ ​ေက်ာင္​းတက္​ရန္​ ဖန္​တီးၾကသည္​။ မိဘ အ​ေနျဖင္​့လည္​း မိမိ၏သားသမီးမ်ားကို မိမိ၏မ်က္​စိ ​ေအာက္​တြင္​ ထားရ၍ စိတ္​​ေက်နပ္​ၾကရသည္​။ သို႔​ေသာ္​ သြား​ေရးလာ​ေရး အခက္​အခဲမ်ား ႐ွိလာ ပါသည္​။
       အထူးသျဖင္​့ ကြၽႏႈ္​ႈပ္​တို႔ ရခိုင္​ျပည္​နယ္​ဆိုလွ်င္​ သြား​ေရး လာ​ေရး ပိုမိုခက္​ခဲသည္​ကို​ေတြ႔ရသည္​။ ျမစ္​ ​ေခ်ာင္​း​ေပါမ်ားျခင္​း ​ေတာင္​ကုန္​း​ေတာင္​တန္​း​မ်ား႐ွိ ုျခင္​းတို႔က အဓိကက်ပါသည္​။ ျမစ္​ ​ေခ်ာင္​းမ်ားႏွင္​့ နီးစပ္​​ေသာ​ေဒသမ်ားတြင္​ ​ေက်ာင္​းတက္​ ​ေက်ာင္​းဆင္ အတြက္​စက္​​ေလွမ်ားကို အားကိုးၾကရသည္​။ ကုန္​းပိုင္​း ​ေဒသ႐ွိ​ေက်ာင္​းသူေက်ာင္​းသားမ်ားမွာလည္​း ကား သံုးဘီး ​ေထာ္​လာဂ်ီ မ်ားကိုအားကိုးၾကရျပန္​ သည္​။အလြန္​အႏၱရယ္​မ်ား​ေသာ သြားလာ​ေရးခရီး ျဖစ္​ပါသည္​။
         ​ေက်ာင္​းသူ​ေက်ာင္​းသားမ်ားအတြက္​ စိုးရိမ္​ စရာ​ေကာင္​းလွပါသည္​။  ၁၉.၈.၁၆​ေန႔က ရခိုင္​ျပည္​ နယ္​ ရ​ေသ့​ေတာင္​ၿမိဳ႕နယ္​မွ ​အ.ထ.က ​ေက်ာင္​းသို႔ တက္​ရန္​လာ​ေသာ စက္​​ေလွ နစ္​ျမဳပ္​​ေသာ ျပႆနာ ကိုၾကည္​့ပါ။ပုဏၰားကြၽန္​း စက္​​ေလွနစ္​ျမဳပ္​မႈကိုၾကည္​့ ပါ။အျခားသတင္​းမတက္​​ေသာ ျပႆနာမ်ား မည္​မ်ွ ႐ွိပါမည္​နည္​း။
          ယခင္​ကဆိုလ်ွင္​ မူလတန္​း​ေက်ာင္​း တစ္​​ ​ေက်ာင္​း၌ အလယ္​တန္​းတြဲဖက္​ စနစ္​႐ွိခဲ့ၾကပါသည္​။
(ပညာတန္​​ေဆာင္​ စာစီစာကုန္​း၊ကဗ်ာ ၿပိဳင္​ပြဲမ်ားမွာ ​ပင္​လ်ွင္​" မည္​သည္​့တြဲဖက္​​ေက်ာင္​းမွမ​ဆို ၿပိဳင္​ပြဲဝင္​ ႏိုင္​​ေၾကာင္​း " ဟုမွတ္​ခ်က္​အနည္​ျဖင္​့ တြဲဖက္​စနစ္​ ကိုအသိအမွတ္​ျပဳခဲ့ပါသည္​။)တြဲဖက္​စနစ္​​ဆိုသည္​မွာ မူလတန္​း​ေက်ာင္​းတစ္​​ေက်ာင္​း၌ မူလတန္​းအျပင္​ ၅-တန္​းမွ ၈-တန္​း အထိ အျပင္​မွအ​ေတြ႕အၾကံဳ႐ွိ​ေသာ ဆရာ ဆရာမ မ်ားအား​ေခၚ၍ သင္​ၾကား ​ေစ​ေသာ စနစ္​ျဖစ္​ပါသည္​။ ယင္​း၅-တန္​းမွ ၈-တန္​းအထိ ​ေက​်ာင္​းသားမ်ားကို သက္​ဆိုင္​ရာ နယ္​​ေျမ အလက/အထက မ်ားတြင္​​ေက်ာင္​းသားစာရင္​းသြင္​းရပါသည္​။
ဤသို႔တြဲဖက္​စနစ္​ ႐ွိျခင္​း​ေၾကာင္​့ ​ေငြ​ေရးအရ ၿမိဳ႕​ေပၚ တြင္​သြား​ေရာက္​ ပညာမသင္​ၾကားႏိုင္​​ေသာ ​ေက်ာင္​းသားမ်ားမွာ တြဲဖက္​​ေက်ာင္​း၌ သင္​ၾကားခြင္​့ ႐ၾကပါသည္​။အလယ္​တန္​းအဆင္​့ ၿပီး​ေျမာက္​သည္​ အထိပညာသင္​ၾကားခြင္​့ရၾကပါသည္​။
         ယခုအခါ တြဲဖက္​စနစ္​ ​ေပ်ာက္​လုနီးပါး ျဖစ္​ပါလိမ္​့မည္​။မူလြန္​၊ လခြဲ၊ထခြဲမ်ား ပြင္​့လာျခင္​း​ ​ေၾကာင္​့ဟုဆိုႏိုင္​ပါသည္​။ ပိုမို​ေကာင္​းမြန္​​ေသာ ​ေျပာင္​းလဲမႈတစ္​ခုပါ။သို႔​ေသာ္​ မူလြန္​အဆင္​့၌ ၅/၆ ​ေလာက္​ကိုသာ သင္​ၾကားခြင္​့ရသည္​့အတြက္​ ၇၊၈ အတန္​းမ်ားကို အျခား​ေက်ာင္​းမ်ားသို႔သြား၍ သင္​ရျပန္​ ပါသည္​။
         က်ဴ႐ွင္​မျပရ ဥပ​ေဒ ​ေၾကာင္​့လည္​း တြဲဖက္​ စနစ္​ကိုရပ္​ရြာမ်ားတြင္​ အ​ေကာင္​အထည္​မ​ေဖာ္​ ဝ့ံၾက​ေတာ့​ေခ်။ ျပသမည္​့ ဆရာ ဆရာမမ်ားမွာလည္​း ​ေနာက္​တြန႔္​သြားၾကရသည္​။
         ရခိုင္​ျပည္​နယ္​တြင္​ ​ေက်ာင္​းသူ ​ေက်ာင္​းသား မ်ား​ေက်ာင္​းတက္​ရန္​သြား​ေသာ စက္​​ေလွနစ္​ျမဳပ္​ ျခင္​းမွာ ၂ ခါမက​ေတာ့​ေပ။ ကုန္​းလမ္​းခရီးတြင္​လည္​း ​ေထာ္​လာဂ်ီ သံုးဘီး ဘယ္​​ေလာက္​ ​​ေမွာက္​ၿပီးပါသလဲ။ လူအ​ေသအ​ေပ်ာက္​မ႐ွိ၍ သတင္​းမတက္​ျခင္​းသာ ျဖစ္​ပါသည္​။
         ​ေရ​ေၾကာင္​းခရီးအတြက္​ အသက္​ကယ္​ အက်ၤီ ျဖင္​့ရ​ေသာ္​လည္​း ကုန္​းလမ္​းခရီးအတြက္​မူ မည္​သို႔ စဥ္​းစားရမည္​နည္​း။
         ​ျပႆနာတစ္​ရပ္​ကို​ေျဖ႐ွင္​းမည္​ဆိုလ်ွင္​ ​ေရာဂါ တစ္​ခုကို ​အျမစ္​ျပတ္​​ေပ်ာက္​ကင္​း​ေအာင္​ ကုသသကဲ့ သို႔ ​ေျဖ႐ွင္​းရန္​လိုအပ္​ပါသည္​။ ​လတ္​တ​ေလာ သက္​သာရံု ​ေနကာင္​းရံုမ်ွျဖင္​့ ကုသ၍မရ​ေခ်။သို႔မ ဟုတ္​ပါက မၾကာမီယင္​း​ေရာဂါ ျပန္​​ေပၚလာပါလိမ္​့ မည္​။ ကြၽန္​ႈပ္​တို႔ ရခိုင္​ျပည္​နယ္​တြင္​ ​​ေရလမ္​းခရီး၌ ေက်ာင္​းတက္​​ေနရ​ေသာ ​ေက်ာင္​းသား ​ေက်ာင္​းသူ မ်ာက္ို အသက္​ကယ္​အက်ၤီ ဝတ္​​ေပး​ေစကာမ်ွျဖင္​့ ခရီးအခက္​အခဲျပႆနာကို သက္​သာရံုမ်ွ ကုသ ​ေပး​ေနၾကရသည္​။
         ပညာ​ေရးအတြက္​ ​ေက်းရြာတိုင္​း ​ေက်းရြာ တိုင္​းတြင္​ အနည္​းဆံုး လ-ခြဲ အဆင္​့႐ွိသင္​့ပါသည္​။ ​ေက်ာင္​းသားဦး​ေရ မ႐ွိဟုဆိုခ်င္​ ဆိုႏိုင္​ပါသည္​။
        တစ္​ခါကသတင္​းတစ္​ပုဒ္​ ဖတ္​လိုက္ရပါသည္​။ ႏိုင္​ငံတစ္​ႏိုင္​ငံတြင္​ျဖစ္​သည္​။ ​​ေက်းရြာ တစ္​ရြာႏွင္​့ ဆက္​သြယ္​ထား​ေသာ မီးရထားလမ္​းကို ယင္​းရြာက ရြာသူရြာသားမ်ား ရထားမစီးၾက​ေတာ့၍ ပိတ္​မည္​ဟု အဆိုျပဳၾကပါသည္​။ သို္​​ေသာ္​ ယင္​းရြာက ​ေက်ာင္​းသူ တစ္​ဦးမွာ ယင္​းရထားလမ္​းမွ ရထားျဖင္​့ ​ေန႔တိုင္​း ​ေက်ာင္​းတက္​ ​ေက်ာင္​းျပန္​ သြား​ေနသည္​ကို ​ေတြ႔႐ွိရ ၍ ရထားႏွင္​့ရထားလမ္​းကို မပိတ္​ျဖစ္​လိုက္​ပါ။(သတင္​းမမွန္​ဆိုပါ​ေစဦး​ေတာ့။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္​းတစ္​ခုသည္​ ယင္​းသို႔ ျဖစ္​​ေနရမည္​ ဟုယူဆပါသည္​) ​ေက်ာင္​းသူတစ္​ဦး အတြက္​သံုးစြဲလိုက္​​ေသာ ရထား လမ္​းတစ္​ခုျဖစ္​သြားပါသည္​။ ​ေလးစားအတုယူ စရာ လူ႔အဖြဲ႔ အစည္​းတစ္​ခု ဟုယူဆမိပါသည္​။ ယင္​းသည္​ ပင္​လ်ွင္​ လူ႔အခြင္​့ အ​ေရး မဟုတ္​ပါ​ေလာ။
         ကြၽန္​ႈပ္​တို႔ ​ေက်းရြာ မ်ားတြင္​လည္​းလ-ခြဲအဆင္​့ ​ေက်ာင္​းမ႐ွိသင္​့ပါလား။ ​ေက်ာင္​းသူ တစ္​​ေယာက္​ တည္​းမဟုတ္​ပါ။ အနည္​းဆံုး ၁၀ ဦးႏွင္​့ အထက္​ ႐ွိပါ လိမ္​့မည္​။ အရည္​အတြက္​ နည္​းခ်င္​နည္​းပါလိမ္​့မည္​။ အရည္​အခ်င္​းနည္​းခ်င္​နည္​းပါလိမ္​့မည္​။ သို္႔​ေသာ္​ သူတို႔သည္​ ပညာသင္​ၾကားခြင္​့ အျပည္​့အဝ ႐ွိၾကပါ သည္​။
          ​ေက်ာင္​းသတစ္​​ေယာက္​သည္​အနည္​းဆံုး အလယ္​တန္​းအဆင္​့ကို မ​ေၾကာင္​းၾက မ​ေတာင္​့တ သင္​ၾကားခြင္​့႐ွိရပါမည္​။ ထိုသို႔ သင္​ၾကားခြင္​့ရရန္​ မည္​သူတို႔၌ တာဝန္​႐ွိပါသနည္​း။
          လက္​႐ွိအစိုးရတြင္​တာဝန္​႐ွိပါသည္​။ တာဝန္​ ယူရပါမည္​။ ​ေျဖ႐ွင္​းရပါမည္​။
          ​ေဂါရာတစ္​ခုကို လံုးဝ​ေပ်ာက္​​ေအာင္​ အ​ေကာင္​းဆံုး မကုသႏိုင္​​ေသးပါက ယခင္​သံုးစြဲခဲ့​ ​ေသာ​ေဆးမ်ား ယခုသံုးစြဲ​ေန​ေသာ ​ေဆးမ်ားကို စီစစ္​ ရပါမည္​။( ၁)ပုဂၢလိက​ေက်ာင္​း၊ အစိုးရ​ေက်ာင္​း၊ တြဲဖက္​စနစ္​ မ်ားကိုျပန္​လည္​သံုးသပ္​ရပါမည္​။ (သို႔မဟုတ္​ပါက)(၂)​ေက်ာင္​းတိုင္​းနီးပါးကို လ-ခြဲ အဆင္​့ထိ တိုးျမႇင္​့သင္​့ပါသည္​။ (သို႔မဟုတ္​ပါက) လမ္​း၊ တံထား အ​ဆင္​​ေျပ​ေစရန္​ စီစဥ္​​ေပးရပါမည္​။ သို႔မွသာ ကြၽႏႈ္​ႈပ္​တို႔၏ အနာဂတ္​ၾကယ္​ပြင္​့မ်ား၏ ဘဝ အနာဂတ္​ လွပမည္​ ျဖစ္​ပါ​ေၾကာင္​း အၾကံျပဳ​ေရး သားလိုက္​ပါသည္​။
                (နီဝန္​းသစ္​)

No comments:

Post a Comment